25 SOCIAL MEDIA TIPS

Wil je met je bedrijf aan de slag met Social Media, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Welke kanalen je moet kiezen of wat voor content je überhaupt moet delen? Wij helpen je graag!

In dit ebook dat samen met Social #9 is ontwikkeld, geven wij 25 Social Media tips. Met deze tips kun je gemakkelijk starten met het opzetten en/of verbeteren van jouw Social Media kanalen.

Download het ebook

PREVIEW

We geven je uiteraard graag een preview van wat je kunt verwachten van het e-book. Daarna kun je zelf beslissen of je de rest wilt lezen. Het downloaden van het ebook is eenvoudig en de downloadlink kun je via onderstaande knop opvragen. Je ontvang het ebook daarna direct. 

TIP 14 TREK BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE

CALL-TO-ACTION

Als je de bezoekers op je social media profielen graag naar jouw website of webshop wilt leiden, zorg er dan voor dat je ze iets te bieden hebt en je een goede call-to-action (CTA) schrijft. Een CTA is een oproep tot actie. Het is een knop waar de bezoeker op kan klikken zoals hiernaast is omcirkeld. Als je geen website hebt waar ze iets kunnen kopen dan kun je het interessant maken om te zorgen dat ze de site gaan bekijken.

GEEF KENNIS WEG

Door regelmatig interessante, inspirerende en nuttige artikelen te plaatsen, geef je kennis weg en laat je zien dat jij de expert in jouw vakgebied bent. Een blog of ebook natuurlijk zorgt continu voor nieuwe publicaties die je kunt delen op sociale media. Zo leid je meer bezoekers naar je eigen content en naar jouw website of webshop.

TIP 21 MAAK GEBRUIK VAN HET VERRASSINGSEFFECT

HET VERASSINGSEFFECT

We leven in een informatietijdperk waarin iedereen zoveel mogelijk content wil delen via social media. Om tussen als die informatie op te vallen moet je zorgen voor het verrassingseffect. Dus deel content die niet strookt met bestaande denkpatronen.

AFWIJKENDE CONTENT

Een voorbeeld van afwijkende content is bijvoorbeeld een post plaatsen met als onderwerp: ‘Waarom social media marketing niet werkt’. Als jouw bedrijf zich bezighoudt met social media marketing, dan zal jij het niet eens zijn met deze opmerking en word je geactiveerd om te lezen wat de ander erover zegt. Je bent sneller geneigd om te reageren. Dat zal jouw doelgroep dus ook sneller doen, als jij afwijkende content plaatst.

DEELBARE CONTENT

Een bijkomend voordeel van het verrassingseffect in je content is, dat het sneller gedeeld wordt. Vooral als je een artikel of opmerking plaatst die wellicht tegen het zere been van jouw volgers is. Het vraagt om discussie en interactie. Dus, wil je deelbare content? Daag uit en maak gebruik van verrassing in je content.

Download het ebook

KOFFIE

Even kennismaken of bij-praten? De koffie staat klaar! Een digitale kennismaking kan natuurlijk ook.

De Dellen 11, 9231 CZ Surhuisterveen

T: 085-2737954
E: info@heibel.nl 

Plan een afspraak in

SERVICEDESK

Heb je een vraag over het gebruik van je website, webshop of andere online product? Neem dan contact op met onze Servicedesk.

T: 085-2737954
E: service@heibel.nl

Kennisbank

OPENINGSTIJDEN

Maandag t/m donderdag:
8:00 - 17:00

Vrijdag t/m zondag:
Gesloten